söndag 28 april 2013

Upphovsrätt, konstnärer och lite naket...

När jag har konstsurfat har jag hittat mycket roligt. Den här farbrorn kommer jag att använda mig av i mitt arbete med barnen. Han är härlig!(först trodde jag att farbrorn var en tant)
Joan Miró Painting of Toledo
hämtad från joanmiro.com



Joan Miró, född 20 april 1893 i Mont-Roig del Camp nära Tarragona, Katalonien, Spanien, död 25 december 1983 i Palma de Mallorca, Mallorca, Spanien, var en spansk (katalansk) surrealistisk konstnär, grafiker och skulptör. /från Wikipedia

Det här hittade jag på skolverkets hemsida:

Enligt Skolkopieringsavtalet har skolor rätt att använda bilder i undervisningen.

Det här får lärare och elever göra med upphovsrättsskyddade texter och bilder: 

  • fotokopiera
  • skriva ut
  • skanna
  • ladda ner
  • kopiera för att lägga in i presentationer, t.ex. i PowerPoint, Keynote, Prezi
  • spara digitala kopior, t.ex. på USB
  • e-posta kopior inom undervisningsgruppen
  • tillgängliggöra kopior digitalt inom undervisningsgruppen, t.ex. på lärplattform/intranät
...........det nakna då? Jaa, det får du surfa efter själv. Jag har fått mitt beskärda konstdos av nakna rumpor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar